فرق vpn با vps در چیست ؟

فرق vpn و vps در چیست ؟ edit

در این مقاله سعی کرده ایم که فرق VPN و VPS را برای شما شرح بدیم . vpn و vps هر دو اصطلاحاتی هستند که در دنیای اینترنت به کار می‌روند، اما کاربردها و عملکردهای متفاوتی دارند.

VPN (شبکه خصوصی مجازی) ابزاری است که برای ایمن کردن اتصال اینترنتی شما و محرمانه نگه داشتن داده‌هایتان استفاده می‌شود. VPN با ایجاد یک تونل رمزگذاری شده بین دستگاه شما و سرور VPN، ترافیک اینترنت شما را از طریق این تونل هدایت می‌کند. این کار به پنهان کردن آدرس IP شما و رمزگذاری داده‌هایتان کمک می‌کند، به طوری که دیگران نمی‌توانند فعالیت آنلاین شما را ردیابی یا نظارت کنند.

اگر قصد خرید vpn را دارید لیموشکن برای شماست

VPS (سرور مجازی خصوصی) نوعی سرویس میزبانی وب است که به شما امکان می‌دهد بخش مجازی از یک سرور فیزیکی را اجاره کنید. این بخش مجازی مانند یک سرور اختصاصی عمل می‌کند و شما می‌توانید از آن برای میزبانی وب‌سایت، اجرای برنامه‌ها یا ذخیره‌سازی داده‌ها استفاده کنید. VPSها مقرون به صرفه‌تر از سرورهای اختصاصی هستند و به شما انعطاف‌پذیری بیشتری در مدیریت منابع سرور خود می‌دهند.

در اینجا خلاصه‌ای از تفاوت‌های کلیدی بین VPN و VPS آمده است:

ویژگیVPNVPS
هدفایمن کردن اتصال اینترنتی و محرمانه نگه داشتن داده‌هامیزبانی وب‌سایت، اجرای برنامه‌ها یا ذخیره‌سازی داده‌ها
نحوه عملکردایجاد یک تونل رمزگذاری شده بین دستگاه شما و سرور VPNارائه بخش مجازی از یک سرور فیزیکی
مزایاامنیت و حریم خصوصی را افزایش می‌دهد، به شما امکان می‌دهد از محتوای دارای محدودیت جغرافیایی عبور کنیدمقرون به صرفه تر از سرورهای اختصاصی، انعطاف پذیری بیشتر در مدیریت منابع سرور
معایبمی‌تواند سرعت اتصال را کاهش دهدبه تنهایی امنیت و حریم خصوصی را افزایش نمی‌دهد
به کمک این جدول میتونید بفهمید که فرق vpn با vps در چیست ؟
vpn با vps درسته که اسمشون شبیه همه اما تفاوت زیادی باهم دارند
vpn با vps درسته که اسمشون شبیه همه اما تفاوت زیادی باهم دارند

کدام یک برای شما مناسب است؟

اگر به دنبال راهی برای ایمن کردن اتصال اینترنتی و محرمانه نگه داشتن داده‌هایتان و یا دور زدن تحریم ها و بازکردن وبسایت های فیلترشده هستید، VPN یک گزینه مناسب است. فیلترشکن ها یا Vpn ها برای استفاده روزمره در ایران ایده‌آل هستند.

اگر به دنبال راهی برای میزبانی وب‌سایت، اجرای برنامه‌ها یا ذخیره‌سازی داده‌ها هستید، VPS یک گزینه مناسب است. VPSها برای وب‌سایت‌ها و برنامه‌های با حجم ترافیک متوسط تا زیاد ایده‌آل هستند.

what is vpn

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *